2010. június 3., csütörtök

Pórul járt tyúkocska

Egyszer volt, hol nem volt, volt egy tyúkocska. Az eresz alatt kapirgált és a fejére pottyant egy cserép. Rettentően megijedt és elkezdett futni, közben kotkodácsolt.
-- Égszakadás, földindulás a fejemen egy nagy koppanás!

Futott, futott. Találkozott egy kakaskával. Kérdi tőle a kakaska:
-- Hová futsz tyúkocska?

-- Jaj, ne is kérdezd kakas koma! Égszakadás, földindulás, a fejemen egy nagy koppanás! Gyere, te is szaladj velem!
Úgy is volt.
Elől futott a tyúkocska, utána a kakaska. Futottak, futottak.
Találkoztak egy nyulacskával. Kérdi tőlük a nyulacska:
-- Hová futtok kakaska?
-- Jaj, ne is kérdezd nyulam bulam! Égszakadás, földindulás, a tyúkocska fején egy nagy koppanás! Gyere, te is szaladj velünk!
Úgy is volt. Elől futott tyúkocska, utána a kakaska, s azután futott a nyulacska.
Futottak, futottak. Találkoztak egy rókával. Kérdi tőlük a róka:
-- Hová futtok nyulacska
?
-- Jaj, ne is kérdezd róka koma! Égszakadás, földindulás,
a tyúkocska fején egy nagy koppanás! Gyere, te is szaladj velünk!
Úgy is volt. Elől futott a tyúkocska, utána futott a kakaska, azután futott nyulam-bulam, és legutoljára futott a róka koma. Futottak, futottak. Találkoztak egy farkassal. Kérdi tőlük a farkas:
-- Hová futtok róka koma?
-- Jaj, ne is kérdezd farkas koma! Égszakadás, földindulás, a tyúkocska fején egy nagy koppanás! Gyere, te is szaladj velünk!
Úgy is volt. Elől futott a tyúkocska, utána a kakaska, azután futott a nyulacska, utána a ró
ka koma és legutoljára futott a farkaskoma.
Futottak, futottak, s egyszer csak beleestek egy mély gödörbe.
Eltelt egy nap, eltelt két n
ap, nagyon megéheztek. Tanakodtak mi tévők legyenek.
Azt mondta a róka, együk meg közülünk azt, aki a leggyengébb. Megkérdezték egymást:

-- Farkas koma, te gyenge vagy?
-- Én nem! -- felelte a farkas.
-- Róka koma, te gyenge vagy?
-- Én nem! -- válaszolt a róka.

-- Nyulam-bulam, te gyenge vagy?
-- Én nem! -- felelte a nyúl.
-- Kakas koma, te gyenge vagy?
-- Kukorikú, én n
em! -- válaszolt a kakas.
-- Hát te tyúkocska, te gyenge vagy?
-- Kotkodács, én nem!
-- Pedig te vagy közöttünk a leggyengébb. -- azzal széttépték és megették.
Eltelt egy nap, eltelt két nap, megint nagyon megéheztek. Azt mondta a róka:
-- Együk meg közülünk azt, aki a leggyengébb.
Megkérdezték egymástól:
-- Farkas koma, te gyenge vagy?
-- Én n
em! -- válaszolt a farkas.
-- Róka koma, te gyenge vagy?

-- Én nem! -- felelte a róka.
-- Nyulam-bulam, te gyenge vagy?
-- Én nem! -- felelte a nyúl.
-- Kakas koma, te gyenge vagy?
-- Kukorikú, én nem!
-- Pedig te vagy közöttünk a leggyengébb. -- azzal széttépték és megették.
Eltelt egy nap, eltelt két nap. Nagyon megéheztek. Elhatározták, megeszik közülük azt, aki a leggyengébb. Megkérdezték egymástól:

-- Farkas koma, te gyenge vagy?
-- Én nem! -- válaszolt a farkas.
-- Róka koma, te gyenge vagy?
-- Én nem! -- felelte a róka.
-- Hát te nyulam-bulam, te gyenge vagy?
-- Nyusz-nyusz én nem! -- felelte a nyuszi.
-- Pedig te vagy közöttünk a leggyengébb. -- s azzal széttépték és megették.

Eltelt egy nap, eltelt két nap és ismét nagyon megéheztek. Elhatározták, megeszik közülük azt, aki a leggyengébb. Megkérdezték egymástól:
-- Farkas koma, te gyenge vagy?
-- Én nem! -- válaszolt a farkas.
-- Róka koma, te gyenge vagy?
-- Én nem! -- mondta a róka.
Ölre mentek, de egyik sem tudta legyőzni a másikat.

-- Tudod mit? -- mondta a róka a farkasnak. -- Állj a gödör szélére, én felmászok a válladra és kiugrok a gödörből. Azután lenyújtom a farkam és téged is kihúzlak.
Úgy is volt. Amikor kiugrott a róka a veremből, egyből elfutott. Meg sem állt, míg be nem ért a faluba. Ott megkereste a vadászt és azt mondta neki:
-- Megér kendnek egy farkas bunda egy jó kövér tyúkért?
-- De meg ám! -- vágta rá a vadász.
Megkapta a róka a tyúkot, a vadász meg elment a veremhez és agyon lőtte a farkast.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése